Jeg er ny

Slik er det å komme til Bergen Frikirke

Din aller første gang

Først av alt: velkommen til kirken! Når du kommer vil du bli ønsket velkommen til et hyggelig og uformelt fellesskap med folk som er glade for å se deg. Kom akkurat som du er og se hvordan det er!

Ofte stilte spørsmål

Hvor lang er en gudstjeneste?

Gudstjenesten varer som regel mellom 75 og 90 minutter.

Jeg er ikke kristen, kan jeg komme da?

Ja! Vi ønsker å være et fellesskap hvor du kan komme uansett hvor lite eller mye du tror. Du er også hjertelig velkommen uansett hva du måtte bære på av tanker og problemer, eller hva du har gjort i livet.

Hva skjer på en gudstjeneste?

Når du kommer så er det sannsynligvis en del folk og liv utenfor døren. Det første som skjer er at du vil bli ønsket velkommen, gjerne med en kopp kaffi om du ønsker.

Når gudstjenesten begynner er det lovsang og musikk etterfulgt av en tale på rundt en halvtimes tid. Etterpå sitter praten løst, så du må gjerne bli igjen og bli kjent med oss! Ofte er det noe godt å bite i også.

Innimellom skjer det ulike ting etter gudstjenesten, som å gå ut å spise sammen eller gjøre noe gøy.

Du velger selv hvor mye du ønsker å involvere deg, men vit at vi synes det er kjekt at du har tatt turen og at vi gjerne vil bli kjent med deg!

Hvordan skal jeg kle meg?

Kle deg som du gjør til vanlig. Det er ikke julaften hver søndag!

Jeg har med meg barn, finnes det noe opplegg for dem?

Ja! Vi har søndagsskole for barna på gudstjenestene kl. 11:00. Lær mer om søndagsskolen.